Vi blir Praktiska Gymnasiet Kristianstad!

Nästa år går vi samman med Praktiska Gymnasiet och tillsammans skapar vi Kristianstads bästa yrkesgymnasium. Det kommer bli en helt ny skola med nya skollokaler, moderna verkstäder, större gemensamma ytor och moderna lektionssalar.

Praktiska Kristianstad

Program

Hösten 2021 går Framtidsgymnasiet Kristianstad och Praktiska Gymnasiet Kristianstad samman. Du som tänkt söka till utbildningar på Framtidsgymnasiet Kristianstad ska alltså söka till Praktiska Gymnasiet Kristianstad istället.

Framtidsgymnasiet <3 Praktiska Gymnasiet

Öppet Hus

Välkommen till vårt gymnasium i Kristianstad! Under öppet hus får du träffa våra elever och lärare, du kan ställa frågor om våra program och samtidigt se dig om i skolan.

Kika gärna in på vårt Digitala öppna hus där vi berättar mer om vad skolan har att erbjuda.