Muhsin börjar i höst det tredje och sista året på VVS- och fastighetsprogrammet. Han ser fram emot studenten och har som mål att börja jobba som rörmokare. Vi passade på att fråga Muhsin vad han tycker om skolan och sitt program.

Varför valde du just VVS och fastighet?

Jag tänkte att det är ett yrke som jag kan bli bra på. Chanserna att få ett jobb efter studenten är goda och man tjänar mycket pengar. Programmet passar mig bra då jag får träffa mycket människor och göra olika arbetsuppgifter.

Vad tycker om skolan?

Den är bra. Lärarna är hjälpsamma och anpassar sig efter varje elev. Eleverna här är väldigt roliga, vi skojar mycket med varandra.

Hur är det att göra APL?

Det är lärorikt och roligt. På min APL-plats nu i tvåan har jag lärt mig mycket nya saker. Utöver det vi lärt oss innan i skolan har jag också fått lära mig hur det är på en riktig arbetsplats.

Vad vill du göra i framtiden?

Jobba som rörmokare. Jag ser fram emot att få mer kunskap inom yrket efter studenten.

Har du något tips till de som ska söka gymnasiet i höst?

Läs på om det program som du väljer, så att du har koll på vad det innebär. Första året gäller det att kämpa och verkligen testa på det program du valt, dumt att byta direkt om det inte skulle kännas bra.

Det är en bra skola med duktiga lärare och trevliga elever. Du får det stöd du behöver i skolan här.