Välkommen till oss!

Ska du börja hos oss i höst? Vad roligt! Här hittar du information om vad som händer när skolan börjar i augusti och vem du ska kontakta om du har frågor. Har du inte sökt till oss ännu men är intresserad av att göra det? Välkommen! Här nedan finns information om hur du gör för att söka till oss i sommar eller byta gymnasium till Framtidsgymnasiet.

På Framtidsgymnasiet i Malmö har vi en härlig gemenskap och en trygg studiemiljö där alla blir respekterade. Det är viktigt att du trivs och kan slappna av när du pluggar, vi tar din arbetsmiljö på största allvar.

På vår skola är alla viktiga och vi bryr oss om varandra!

Rundtur på skolan

Är du nyfiken på hur det ser ut på Framtidsgymnasiet Malmö? Titta på filmen för att besöka oss hemifrån och ta en 3D-tur runt om på skolan.

Vi har lediga platser!

Har du inte sökt till oss än eller vill du byta till Framtidsgymnasiet i sommar? Ingen fara, vi berättar hur du ska göra och vart du ska vända dig.

Jag har inte sökt till gymnasiet

Om du inte har sökt till oss innan omvalsperioden slutade ska du kontakta Gymnasieantagningen Malmö på: 040-34 33 90 eller antag@malmo.se.

Jag vill byta gymnasium

Har du blivit antagen på en annan skola men vill byta? Om du vill ändra ditt val behöver du kontakta Gymnasieantagningen Malmö på: 040-34 33 90 eller antag@malmo.se.
Du kan också läsa artikeln på BytaGymnasium.se för mer information

Mina kompisar börjar skolan men jag har fortfarande inte sökt

Den 15 september tar vi på skolan över antagningen, här hittar du våra kontaktuppgifter. Innan den 15 september är det Gymnasieantagningen Malmö som har hand om antagningen.

Fyll i en intresseanmälan här så kontaktar vi dig så snart vi kan

Kontakt i sommar

Har du frågor om skolan, programmen eller om det är något annat du vill veta om Framtidsgymnasiet? Hör av dig till vår rektor Claes, biträdande rektor Emma eller vår SYV Karin. Skicka gärna mail till oss alla tre så är det säkert att du får svar då någon av oss alltid är i tjänst.

Vi finns här för dig hela sommaren!

Claes Calmram
claes.calmram@framtidsgymnasiet.se

Biträdande rektor

Emma Granflo
emma.granflo@framtidsgymnasiet.se

SYV

Karin Schau
karin.schau@framtidsgymnasiet.se

Skolstart hösten 2021

Terminsstart måndag den 23 augusti

Första veckan
Första dagen har vi upprop för åk 1 kl. 09:00 (åk 2 och 3 börjar efter lunch). Du kommer få träffa dina klasskompisar, lärare och din mentor. Vi kommer även ha lite ”lära känna” aktiviteter tillsammans och du får bekanta dig med våra verkstäder och vilka yrkesutgångar som finns.

Redan första veckan börjar vi att arbeta praktiskt med karaktärsämneskurser. Det innebär att du i början av veckan får arbetskläder och arbetsskor samt introduktion i arbetsmiljö och säkerhet. Vi kommer också att ha en gemensam friluftsdag för alla på skolan. Dessutom får du lära känna din mentor och dina olika lärare! Varje dag bjuds du på en enklare frukost för att du ska vara pigg hela dagen!

Här hittar du våra läsårstider

Kort om Framtidsgymnasiet Malmö

Hos oss får du tre roliga och givande år där teori blandas med praktik och dina duktiga lärare arbetar tillsammans för ditt bästa. Vårt mål är att alla på skolan ska trivas, känna sig trygga och utvecklas så mycket som möjligt – både vad gäller yrkeskunskap men också som människa. Det tillsammans med APL – arbetsplatsförlagt lärande (praktik) ger dig de bästa förutsättningarna till att hitta jobb direkt efter studenten! Skolan deltar i Erasmusprojekt vilket ger dig möjlighet till utlandspraktik där du under några veckor får lära känna både arbetsmarknaden och kulturen i ett annat land.

Vi gör allt för att du ska känna dig som hemma.

- Claes Calmram, rektor

Vill du börja hos oss redan i augusti 2021?

Fyll i formuläret så hör vi av oss om vi har platser kvar på våra program.
Är du intresserad av att börja hos oss 2022 eller 2023? Gör en intresseanmälan så skickar vi dig information om öppna hus och annat som händer på skolan.

Digitalt öppet hus

Här har vi samlat all information du kan tänkas behöva för att få en så bra bild av skolan som möjligt. Vill du lära dig mer om programmen och se våra lärare och elever?

Klicka på knappen nedanför och träffa oss digitalt!