Hej Jag heter Claes och är rektor på skolan. Vi som jobbar här vet att alla lär sig på olika sätt och vi ser till att hitta sättet som fungerar bäst för dig. Hos oss får du lära dig saker genom att prova på och jobba praktiskt. Alla våra program ger dig goda möjligheter till framtida jobb. Vi har fem stora verkstäder och en stor körgård, en lastkaj och många olika lastbilar. Beroende på vilken inriktning du väljer kan du även ta körkort för truck, personbil och lastbil.

Våra klasser på skolan är oftast små och behöver du jobba i mindre grupp eller för dig själv kan du gå till studieverkstaden. Där finns det lärare som kan ge dig extra hjälp och stöd. Vi har en uppskattad restaurang där vi serverar frukost, lunch och fika. Det finns också ett gym och flera pingisbord som ofta används både på idrottslektioner och under raster. Allt för att du ska känna dig som hemma!

Vi har en skön stämning på skolan med härlig gemenskap och en trygg studiemiljö där alla blir respekterade för den man är och vill vara. Det är viktigt att du trivs och kan slappna av och när du pluggar och vi tar din arbetsmiljö på största allvar. På vår skola är alla viktiga och vi bryr oss om varandra.

Vi har nära samarbete med många företag i Malmö och den arbetsplatsförlagda utbildningen är en viktig del av programmen. Då får du komma ut till en arbetsplats och känna hur det är att jobba på riktigt. Det är ju det som är målet med din tid hos oss!

Välkommen till Praktiska Gymnasiet!