”Det bästa är när jag får svetsa”

Ayan går årskurs 1 på Yrkesintroduktion med inriktning Svetsteknik här på Framtidsgymnasiet Nyköping. Hon valde programmet eftersom hon alltid haft ett intresse för just svets.

Varför valde du svetsteknik?

Jag var alltid intresserad av svets, det passar mig eftersom jag gillar jobba med det. Jag är mycket nöjd med mitt val. På utbildningen får jag lära mig olika svetsmetoder och om ritläsningar. Jag lär mig även hur olika industritekniska processer går till, då ritar vi, planerar och svetsar.

Hur är det att plugga på Framtidsgymnasiet?

Jag tycker skolan är jättebra, allting fungerar väl. Det bästa är när vi får vara ute på praktik och lära oss ännu mer om svets.

Ayan, elev på Framtidsgymnasiet Nyköping

Här kan du läsa mer om Yrkesintroduktion (IMY) och göra en intresseanmälan till Framtidsgymnasiet Nyköping.