Abdalla Adam tog studenten 2014 här på Framtidsgymnasiet. Han läste det industritekniska programmet med inriktning svetsteknik. Vi är väldigt glada över att se honom igen och passade på att fråga om hans tid här hos oss.

Varför valde du att läsa på Framtidsgymnasiet?

Jag hade hört gott om skolan och kände flera som gick här som kunde rekommendera skolan. Jag var även intresserad av att läsa just industri och svetsteknik. Jag hittade verkligen rätt!

Hur var det att plugga här?

Jag tycker att det var en jättebra skola! Jag tyckte om miljön och lärarna var väldigt duktiga. Jag fick lära mig mycket under åren här, både i skolan och på min APL-plats.

Vad har du gjort sedan studenten?

Efter studenten så jobbade jag några år inom restaurangbranschen. Sedan tre år tillbaka så jobbar jag som montör hos en underleverantör till Volvo. Jag vill gärna börja svetsa igen och pratar med min arbetsgivare om att kunna börja göra det här. På fritiden är jag engagerad i Neutrala ungdomsföreningen i Biskopsgården. Vi har under ett år nu byggt en ny fritidsgård tillsammans med er på Framtidsgymnasiet vilket känns extra roligt!

Skulle du rekommendera andra att söka hit?

Verkligen! Om du vill lära dig ett yrke är det en väldigt bra skola för dig. Jag önskar att jag fick gå om gymnasiet och hade valt Framtidsgymnasiet igen.